Tudakozó

Ez a bejegyzés sem az informatikáról fog szólni, csak távolról.

Történt, hogy egy álláshirdetés kapcsán, egy jelentkező pont azt a kollégát hívta fel telefonon, akinek az állása meg volt hirdetve. Azon túl, hogy kellemetlen egy ilyen szituáció, elgondolkodtam, hogy ez hogyan történhetett meg! Hamar felmerült a T-Com tudakozó és kiderült, hogy a magyarázat is egyszerű. Egy ideje már a mobil számokat is listázza az Online Tudakozó és az adott kolléga száma volt az első a listában.

Adott volt a feladat: tegyük tisztába az itt megjelenő információkat!

Minden volt a listában:

  • összes vonalas számunk
  • normál mobil számaink
  • nem létező (és soha nem is létező) mobil számok

1. Normál mobil számok:
Mint kiderült a nem titkos számokat a T-Com automatikusan átveszi a mobil szolgáltatóktól és megjeleníti azokat az Online Tudakozóban.

Eddig nem voltak titkosak a mobil számaink, mivel a cél az volt, hogyha valakit érdekel, akkor utána tudjon nézni, hogy ki hívta. Viszont, így a cég nevére való keresésre is előjön a teljes lista, amit nem szeretnénk, tehát ezek után titkosak lesznek a számaink.
A számok titkosítását a saját mobil szolgáltatónál kell kérni és utána pár nap alatt automatikusan kikerülnek a listából:

A mobilszámok tudakozóból való törlését titkosítással lehet kérni a mobilszolgáltatónál.

2. Nem létező számok.
Ez nehezebb, mert az adott szolgáltató ügyfélszolgálata szerint, nem is léteztek az adott számok.
Így, vissza a T-Com-hoz és kérni, hogy töröljék a tudakozóból, mint hibás számok:

Mivel a Vodafone tudakozójában nem szerepelnek a számok így töröltem a T-Com adatbázisából is. Néhány napon belül, a következő tudakozó frissítésekor már ott sem fog megjelenni.

És ez így is lett.

3. Most már csak a vonalas számok maradtak.
Itt csak egy számot akartam megtartani és miután láttam máshol, hogy web címet is be lehet írni, így gondoltam arra még érdemes rákérdezni (nem mintha várható lenne, hogy onnan sokan klikkeljenek):

Az ügyfélszolgálat csak írásban fogad el adatkezelési módosításokat, így le kéne írni pár sorban a kérelmet. Tartalmaznia kéne, hogy melyik számokat szeretnék rejtetten (titkosan) kezelni, ill. melyik számhoz szeretnék a webcímet hozzárendelni. Ezt a kérelmet át kéne faxolni (cégszerűen aláírva és aláírási címpéldánnyal együtt). A rejtett adatkezelésnél se a telefonkönyvben, se a tudakozóban nem jelenik meg a szám. A webcím többlet bejegyzése ingyenes, de csak a tudakozóban jelenik meg (a telefonkönyvben nem).

(Többi eddig ment e-mailben, most faxolni kellett. Utána két hét múlva rákérdezni, de végül ezt is sikerült beállítani.)

Most már tényleg csak az jelenik meg, ami szükséges és amit én szeretnék.

Keress rá Te is a T-Com Online Tudakozó-ban a cégedre és ellenőrizd, hogy tényleg a kívánt információk szerepelnek benne. Nektek sem hiszem, hogy jó lenne, ha egy érdeklődő egy raktáros mobil számát hívná fel. 🙂

Extra tipp: ha a jövőben egy mobil szám tulajdonosát keresed, akkor nem kell végignézni a mobil szolgáltatók tudakozóit, elég a T-Com Online Tudakozó.

3 Responses to “Tudakozó”


  • Huhh, életszerű, hátborzongató eset! Viszont az meg a másik oldalon idegesítő, ha látsz egy számot, és fogalmad sincs, ki hívott! Én látok a Tudakozóban olyan bejegyzést, ahol egy felugró ablakban részletesen megjelenik, melyik telefonszám, melyik részlegé (pl. Szent Rókus Kórház és Intézményei). Talán ez a legjobb kompromisszum, ezt nem ajánlották fel? Így nem hívod a gégészetet, ha a térded fáj 🙂

  • Engem is idegesít, ha nem tudom, hogy ki hívott, ezért voltak eddig a számaink nem titkosak. A jelenlegi rendszerrel nem látok más lehetőséget.

    Az eredmény mindig felugróban jön és nekünk is olyan volt, mint a “második” Szent Rókus Kórház és Intézményei (mivel kettő van).
    Ott a rengeteg mobil szám.

    Gondolom a részlegeket lehet kérni, nekem nem ajánlottak fel semmit.

  • Nézd meg az elsőt! 😉 Az hogy tetszik? Egy kérdést megér, hogy mennyiért csinálják ilyenre 🙂

Leave a Reply