Még mindig a spamekről

Teljesen egyszerűen összefoglalva a kérdést, két féle képen lehet megközelíteni a kéretlen reklám levelek ügyét:

1.) Egy adott e-mailt elfogad egy szerver és utána a „gyanús” leveleket, megjelöli vagy törli.
2.) A szerver már a legelején eldönti, hogy egy adott e-mailt elfogad-e vagy nem. Ha egy e-mailt nem fogad el, akkor a küldő oldali kiszolgálónak kell „kezelnie a kérdést”, tehát neki kell a feladót értesíteni, hogy nem sikerült az e-mail elküldése.

Én (mi) az utóbbit preferáljuk, mert így nem vesszük át a problémát!

Nézzük a felmerült kérdéseket (mini interjú, saját magammal):

Minden spamet ki tudunk szűrni?
Nem. Így is lesznek spamek, amik átjutnak és gyakorlatilag kizárt, hogy minden kéretlen reklámlevelet azonosítani lehessen!

Miért nem lehet mindegyiket azonosítani, ránézésre látszik!?
Ami egy emberi felhasználónak egyértelmű, az egy gépnek nem az. Ráadásul folyamatosan változnak, fejlődnek a spamek (például egy időben megjelentek, az addig ismeretlen PDF filet tartalmazó típusok).

Vannak-e téves szűrések?
Igen. Ebben az esetben a feladó erről értesül a saját levelező szerverétől.

Mi van, ha nem értesül?
Akkor az ő levelező szervere hibásan működik.

Ez elfogadhatatlan! Miért nem lehet megoldani, hogy minden levél megérkezzen és a spamek nem? Így lehet, hogy egy fontos megrendelést nem kapunk meg!
Ha minden e-mailt elfogadnánk, akkor is elveszhet egy megrendelés, mert a sok levélszemét között nem tűnik fel, hogy van egy értékes! Tudni kell róla, hogy ilyen a rendszer és ennek megfelelően használni azt. Ha valaki megrendelést küld, és nem kap rá választ, akkor biztos fog valahogy jelentkezni.

Több megoldás van a spam szűrésre, megelőzésre. Én a fentit jónak és hatékonynak tartom, de bármi ötletet szívesen meghallgatok! 🙂

0 Responses to “Még mindig a spamekről”


  • No Comments

Leave a Reply