Információ vagy marketing

Rövid időn belül három alkalommal történt meg velünk, hogy egy cég web oldalán nem találtuk meg a szükséges információt és ezért feleslegesen mentünk el valahova.

1. Kávézó
Pár hete szerettünk volna elmenni reggelizni. A web oldalon nem volt kiírva a nyitvatartás, így telefonon felhívtam őket, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy 8-kor nyitnak. Odamentünk és kiderült, hogy 10-kor. Ezt meg is írtam e-mailben a cégnek, amire felvilágosítottak, hogy sok volt a személyi változás és elnézést kértek. Ha eleve kint lett volna az információ az oldalon, akkor megspóroltak volna nekünk egy felesleges utat.

2. Torna
Feleségem jár tornázni, ami tegnap betegség miatt elmaradt. Indulás előtt megnézte a web oldalt a pontos időpont miatt, mivel az változó. Ha ki lett volna írva a betegség, akkor nem ment volna el feleslegesen.

3. Bútorbolt
Ma terveztük, hogy elemegyünk nézelődni egy bútorboltba. Megnéztük a nyitvatartást, odamentünk. (Jó messze volt.) Kiderült, hogy szeptember 10-ig zárva. Az sem biztos, hogy lesz kedvem ismét elmenni…

Persze a web oldal fő célja általában a marketing, de nem szabad elfelejteni az alapvető információkat biztosítani az érdeklődőknek!

3 Responses to “Információ vagy marketing”


  • Jogos, emiatt kellene tartalomkezelő rendszer/blog minden céges oldalra.

  • A weboldal alapvető célja az, amit a cég megszab neki. Ha az marketing, akkor a cél a marketing. Viszont amiket leírtál, az bizony olyan fogyasztói elvárás, amiknek illik megfelelni. Bár a napi frissítésű (pl. betegség) infóra nagyon kevés céges oldal van felkészítve…

  • A weboldal célját illetően természetesen igazad van, azért _általában_ marketing és információszolgáltatás, kapcsolattartás a partnerekkel.

    A napi frissítés (sajnos) nem általános, de technikailag nem bonyolult a kivitelezés és semmilyen szaktudást nem igényel a későbbi működtetés. (Például: egy adott címre küldött e-mail is meg tud jelenni napi információval.)

    Azért vannak nagyon pozitív példák is!

Leave a Reply