E-mailek átirányítása

Héten küldtem egy e-mailt egyik ügyfelünknek és erre visszakaptam egy hibaüzenetet, hogy egy másik e-mail cím nem elérhető. Bár ebből megtudtam az ügyfelünk egy másik e-mail címét is, de leginkább elgondolkodtam az eseten…

Velem is többször előfordul, hogy szükségem van valami e-mailenek keresztül elérhető információra, de nem akarod kiadni a saját e-mail címedet. Előfordul, hogy interneten feladott hirdetés szeretném, ha “anonim” maradna, vagy esetleg a konkurencia egy anyagának a letöltéséhez szükséges megadni e-mail címet. Ilyenkor vagy egy meglévő freemail/gmail, stb címet használok vagy regisztrálok egy újat és beállítom, hogy minden oda érkező e-mail automatikusan kerüljön továbbításra a normál címemre. És itt a veszély, amire Neked is figyelni kell!

Ha bármiért a továbbítás nem sikerül (normál postafiókod betelt, időközben beállítottál egy automatikus választ, vagy a két szerver kommunikációjában van technikai hiba), akkor a feladó, aki levelet küldött Neked, a normál címedről is kap(hat) visszajelzést!

Kétszer gondold végig ezeket az átirányításokat, ha tényleg nem akarod felfedni a valós címedet!

2 Responses to “E-mailek átirányítása”


  • Atiranyitas helyett hasznos lehet a gmail-nek az a funkcioja, ahol be lehet allitani, hogy bizonyos e-mail fiokokat maga a gmail toltson le a gmail-es inbox-ba. Ezzel egyreszt “kozpontilag” lehet vezerelni hogy melyik fiok uzenetei essenek a gmail-esbe, masreszt jobb minosegu a spam-szures es a cikkben leirt visszapattano uzenet sem fordulhat elo. Egyetlen hatranya, hogy ehhez jelszavakat kell kiadnunk a gmailnek, viszont ez jellemzoen nem nagy kockazat a cikkben emlitett kvazi ideiglenes mail accountok eseten. Mukodik a “domain-es” gmail fiokoknal is.

  • Ez is hasznos, de csak abban az esetben, ha a postafiókod nem csak az irodából érhető el, mivel sok esetben a vállalati e-mail cím csak a belső hálózatról érhető el és ilyenkor a gmail sem tudja azt letölteni.

Leave a Reply