Hírlevelek formátuma

Hírlevelekre szükség van, de nem mindegy azok formája.

Ha csak szöveg az e-mail, akkor azt biztos, hogy minden címzett tudja olvasni, de nincs lehetőség a formázásra. Ezért kedveltebbek a HTML formátumú levelek, viszont ezek megjelenése nagyban függ a fogadó oldal rendszerétől. Lehetetlen minden variációt kipróbálni, de az elterjedtebb levelező kliens szoftverekben tesztelni kell:
Outlook Express (Windows Mail), Outlook 2003/2007, Thunderbird, esetleg Opera Mail, stb.

Továbbá meg kell nézni, hogy a webes levelező rendszer hogyan jelenítik meg:
Gmail, Hotmail, Yahoomail, Freemail, Vipmail, Citromail.
(Ezek közül csak azokat kell tényleg tesztelni, amelyből ténylegesen sok van az e-mail adatbázisotokban.)

Én több olyan körlevelet láttam, amiben csak egy jpg vagy gif file szerepelt. Bár ez biztosan rendesen megjelenik, de nem gondolnám, hogy ez a célravezető módszer. A szöveg tartalomnak megvan az az előnye is, hogy később, amikor a felhasználó próbálja megkeresni, akkor könnyebb kulcsszavakat találni hozzá.

Korábban a B2B online marketing blogon itt írtak a témáról. És kiemelve az új Outlook verzió (Outlook 2007) változásairól itt.

Én a minimális formázást és inkább szöveges tartalmat javaslom! Azzal viszonylag kevés a gond és úgyis a tartalom a fontos! 🙂

1 Response to “Hírlevelek formátuma”


  • Nekem eddig elég jól működött a következő kombináció: Rövid szöveges tartalom, testre szabva. A céget ugyis azonosítja az e-mail-cím, illetve az “aláírás”, illetve a megfelelő link egy honlap vonatkozó részére. Ehhez kapcsolódik még értékesítési célú hírlevél esetében az akció, vagy szolgáltatás komplett bemutatóanyaga pdf-ben. Ezt jó eséllyel kinyomtatják, és ott hányódik az asztalon egy ideig…

Leave a Reply