Tájékoztató az e-mailben érkező kéretlen üzleti célú üzenetekről

A spam e-mailben érkező kéretlen, üzleti célú üzenet, azaz elektronikus levélszemét. Nevét a Monthy Python elhíresült jelenetéről kapta, amelyben az étterembe gyanútlanul betérő vendég nem tudott olyan ételt rendelni, amelyben ne lett volna löncshús vagyis spam, eszi, nem eszi. Elektronikus postaládánk megtisztítása a beáramló levélszeméttől lassan mindennapi rutinná válik. Ha nem vigyázunk és nem teszünk ellene, elárasztanak a kéretlen levelek úgy, ahogy postaládánk is megtelik a hirdetéseket tartalmazó szórólapokkal.

NHH oldalán a spamekről található tájékoztató sok újat nem ír, de egy jó összefoglaló a témában. Oldalon található még egy a kliens oldali spamszűrőket összehasonlító teszt is. Jól jöhet, ha a szolgáltatótok vagy a levelező szerveretek nem végezné el a spamek szűrését.

Amennyiben hírlevél, kör e-mail, stb küldését tervezitek, akkor figyelmetekbe ajánlom a következő részt is:
Mindez azt jelenti, hogy nem küldhető elektronikus hirdetés olyan személynek, aki nem adott ehhez előzetes hozzájárulást.

13 Responses to “Tájékoztató az e-mailben érkező kéretlen üzleti célú üzenetekről”


  • Kapunk egy csomó reklámlevelet, amit nem kérünk. Most nem a milliószámra érkező Viagra és Fuck Britney Pussy tárgyuakra gondolok, hanem magyar kis- és középvállalkozások leveleire, amit nyilvános adatbázisokból megszerzett e-mail címekre küldenek. Nincs valami feketelista valahol, ahová fel lehetne tenni ezeket?

  • Jó kérdés.
    Ha a spam szűrőnél használtok fekete listát, akkor azokra ugyanúgy fel lehet tenni magyar küldőket is.
    Én egyszer szoktam küldeni egy e-mailt a normálisnak tűnő küldőknek, ha még mindig jön, akkor a saját szerverünkön tiltom.

    Ha szeretnéd, hogy legyen komolyabb következménye, akkor az NHH-nál fel lehet jelenti a küldőt:
    http://www.nhh.hu/?id=hir&cid=1279&mid=969
    “A bejelentést levélben az NHH Hivatalának Ügyfélszolgálatán, illetve az NHH Informatikai Szabályozási Igazgatóságán, vagy e-mailben a spam-bejelentes@nhh.hu címen teheti meg.”

  • Köszi, ha egy kicsit több időm lenne, biztos felnyomnék egy-két spammelőt.

  • Az e-mail-spam tényleg egy idegesítő dolog, de ezt eléggé jól kezelik a z adptív spam-szűrők. Ha pedig valaki vesz a fáradtságot, hogy kézzel, külön nekem írjon egy reklámcélú levelet (nem sablon kör-email), akkor megérdemel annyit, hogy ránézek- szerintem indokolatlanul szigorú ilyen szempontból a spam-szabáloyozás. Ha valaki megkeres telefonon, azt sem jelentem fel spam-elésért. Meg vigyázzon mindenki az e-mail címére.

    Engem személy példul sokkal jobban zavar a fax-spam. A legolcsóbb faxot használjuk, hiszen kommunikációnk 98%-a elektronikus formában zajlik, de azért mégis legyen fax-unk. Olcsó fax- drága a faxfogadás: egy hónap alatt a fax-spam-ek miatt elfogy egy régen fél évig tartó 15.000 Ft-körüli festékfólia. Ez sokkal jobban zavar. Lassan áttérek arra a módszerre, hogy küldök válasz-faxot: 15 oldal fekete háttérre felírva, hogy nem kérünk spam-et. Csak nehogy virtuális faxxal fogadják.

  • Azért, mert úgy néz ki, hogy külön Neked írták, még nem így van!
    Szerintem a spam-szabályozással nincs gond.

    Fax engem is zavar, de nem annyira, mert tudom, hogy legalább fizette érte a hívás díját. Nekünk gépi fax fogadja és e-mailben küldi tovább, tehát részünkről nincs költség rajta. Ezt javaslom Nektek is!

    A telefonos megkeresés engem azért zavar, mert alapjában udvarias vagyok és nem teszem le azonnal a telefont, hanem legalább megvárom, amíg levegőt vesz. Így sok értékes percem ment már el! 🙂

  • Azért azt általában el tudom donteni egy levélről, hogy perszonalizált körlevél, vagy tényleg utána nézett-e a cégnek, eddigi tevékenységünknek, méretünknek, stb a küldő. Annál inkább, mivel tudomásom szerint megvásárolható cégadatbázisban nem szerepel a cég, így kénytelen még az egyetlen publikus e-mail-címet, címet, stb-t is megkeresni valahol a weboldalon.

    A faxra tényleg ez a jó megoldás- csak én azt hittem néhány éve, hogy nem is lesz szükség már fax-ra, de hát itt a kőkorszakban…

    A telefonos megkeresést itthon nagyon lejáratták- idegesítő, amatőr, inkorrekt telefonosok és cégek keresnek meg minket legtöbbször olyan termékekkel, szolgáltatásokkal, melyeknek még véletlenül sem tartozunk bele a célcsoportjába. Profi, jól célzott megkeresésekkel túl sok bajom nincs- néha még egy kis keresgélést is megspórolnak nekem. Csak sajnos ez a ritka…

  • Bocs, nem úgy értettem, hogy Te nem tudod eldönteni, hanem, hogy néha nehezen eldönthető. 🙂

    Címeket nem kizárólag web oldalról gyűjtenek a spamelők. Az is lehet, hogy egyik partnered gépére kerül egy nem kívánt program és legyűjti az azon szereplő összes e-mailben szereplő címet. Tehát nem elég, ha Te vigyázol az e-mail címedre. 🙂

  • Igen, a spammelők eszközetára kifogyhatatlan. Csak azt nem értem, miért éri meg- vannak még olyan userek, akik a viagra-szintű spam-eket nem képesek automatikusan kiszűretni?

  • Látom a “viagra” szóra a Ti spam-szűrőtök is ugrik:)

  • Igen, “ugrott”, de átengedtem.

    A spam szűrés/megelőzés szerintem nem egy egyszerű kérdés…

  • Fejlesztői oldalról nyilván nem, de éppen ezért felhasználói oldalról azért egész hatékony megoldások működnek. Rendszer-oldalról meg nem értek hozzá- az a vezető rendszergazdánk dolga.
    Felhasználóként egy álláshirdetés kapcsán kikerült egy e-mail-cím nyilvános oldalra. Jelen pillanatban napi 20-30 közötti spam érkezik rá, de eddig elég jól sikerül szűrni felhasználói oldalon.
    Másik g-mail-es magán-email-em szintén sok regisztrációnál kerül használatra és ugyanúgy 20-30 közötti spam-et kapok naponta. A szűrő néha túl erős, de nem bánom. Ha egy nem-spam levelet kiszűr, akkor majd szól a küldő, hogy megkaptam-e.

  • Milyen szűrőt használsz?

    A “szól a küldő” nem mindig valósul meg. Tipikusan egy érdeklődő, megrendelő máshova megy, ha nem kap választ pár napig.

  • A “szól a küldő” tényleg problémás ajánlatkérésnél- éppen ezért eze form-okon keresztül érkeznek- így kliens-oldalon megfelelően tudom rendezni, és megbízhatóan meg is érkeznek. Egyéb esetben, folyamatos kapcsolat esetén pedig tényleg szól…
    Thunderbird levelezőklient használok, és egyelőre tökéletesen megfelel az adaptív szűrője.

Leave a Reply