Üzleti hírszerzés

Amikor megkeres egy cég (mert általában el akar valamit adni) vagy egyéb módon egy új üzleti partnerrel kezdek tárgyalni, akkor mindig felmerül, hogy mivel foglalkozunk. Bár én mindig türelmesen elmondom, de soha nem értem, hogy miért nem vette az adott partner a fáradtságot, hogy legalább megnézze a web oldalunkat. Onnan nagyon gyorsan kiderül a kft tevékenysége.

Tehát, hogyan lehet 5-10 perc alatt, LEGÁLISAN tájékozódni egy potenciális partnerről?

  1. Cég web oldala sokat elárul (hiszen ez a célja) 🙂
  2. Keresők (tudom, ez egyértelmű)
    Google-be (és/vagy egyéb keresőbe) írd be a cég nevét; a tárgyaló partnered nevét; mind a kettőt együtt; az e-mail címét. Meglepően sok mindent tudhatsz meg így.
  3. Összetettebb keresések
    A Google-be az „info:” előtaggal írd be cég webcímét.
    Itt többek között megtudhatod, hogy hol van hivatkozás erre az oldalra? És az érdekesebbnek tűnő linkeken meg tudod nézni, hogy milyen kontextusban.
    (Érdekes módon egyéb keresők alaposabb találatot adnak a hivatkozó oldalakról.)
  4. Telefonkönyvek: vezetékes és mobil.
    Kinek a nevén van a telefon. Nem mintha számítana, de néha érdekes információk derülnek ki.
    A különböző tudakozók:
    T-Com
    T-Mobile
    Pannon
    Vodafone
  5. Cégtaláló
    Ingyen megtudod a székhelyet, adószámot, és hogy létezik-e a cég!
    Ha fizetsz, akkor egy cégkivonatot is tudsz rendelni.
  6. iWiW
    Inyencek itt is kereshetnek egy személyt és az ismerőseit. 🙂

Most csináld meg ezt magadra! Mit látnak ténylegesen rólad az érdeklődők? És időnként ismételd meg!

0 Responses to “Üzleti hírszerzés”


  • No Comments

Leave a Reply