Tárhely szolgáltatásról

KKV Online-marketing Blog pont egy olyan témaról írt két napja, amire már én is egy ideje ki akartam térni.

Egyetértek, hogy gyakran keveredik az “internet elérés szolgáltatás” és a “hoszting szolgáltatás”, pedig teljesen függetlenek. Kristóf felsorolta az alap hoszting szolgáltatásokat: céges domain (“domainkarbantartás”, ami egy domain korrekt működéséhez szükséges műszaki feltételek biztosítását jelenti), céges e-mail címek és tárhely a honlapnak. Én kiegészíteném, hogy mit tartok fontosnak:

Domainkarbantartás: a sima karbantartáson túl, jó ha tudod, hogy un. aldomain kialakítására is van (kell, hogy legyen) lehetőséged. Például, amennyiben az internet eléréseteknek fix ip címe van (ezen keresztül éritek el a belső rendszert), akkor mennyivel egyszerűbb megjegyezni a szerver címének a kozpont.cegnev.hu-t, mint egy 62.112.193.37 szerű számsort.

Tárhely: php és mysql ma már kötelező. Jó ha kapsz látogatottsági statisztikát, bár ez egy ingyenes Google Analytics-szel is megoldható. Most még kevés helyen látom, de idővel biztos egyre népszerűbb lesz, a védelem a web formokat kiaknázó automaták ellen. (Ti nem kaptok értelmetlen e-maileket a különböző web formjaitokról? Ezek leginkább próbálkozások, hogy a Ti oldalatokon keresztül spameket küldjenek szét.)

Az említett 50MB-tal egyetértek. Az egy általános kkv-nak bőven elég, de ez nyilván szükség esetén bővíthető kell, hogy legyen.

E-mail: egyik legkényesebb és általában legelhanyagoltabb. (Főleg a web tervező cégek által hosztolt szervereken.) E-mailhez ma már kötelező a vírusszűrés, a vírusos levelek egyszerű törlésével. Erősen javasolt a spam szűrés: leveleket vagy el sem kell fogadni, ha tiltólistás szerverről vagy nem létező feladótól érkezik, vagy megjelölni a tartalma alapján spamnek minősített leveleket, hogy Ti, a fogadó oldalon egyszerű szabállyal tudjátok szűrni.

A postafiókon lévő korlátokkal nem értek egyet! Az legyen korlátlan és ha túl nagy lenne, akkor jelezze a szolgáltató! (A leveleket amúgy sem itt kell tárolni, hanem a saját szervereden, gépeden.)

Ezeken felül minden szolgáltatónak kéne biztosítani egy önkiszolgáló, automatikus ügyfélszolgálatot (domain adminsztrációs felület), ahol a saját domain(ek) szolgáltatásait lehet automatikusan beállítani. Ez jó az ügyfélnek, mert nem kell várni egyes szolgáltatások aktiválására és jó a szolgáltatónak, mert egyszer kell megcsinálni és utána humán erőforrást spórol.

Árról azért nem írtam, mert lényegesen fontosabb a megbízható szolgáltató, akire számítani tudtok, mint havi pár ezer forint megspórolása!

A magas szintű ügyfélkiszolgálást sem emeltem ki, mert annak természetesnek kell (kéne) lennie.

0 Responses to “Tárhely szolgáltatásról”


  • No Comments

Leave a Reply