Cégváltozás

Bár minket ez nem érint, mert még nem volt rá szükség, de előfordul, hogy egy vállalkozást el kell adni vagy meg kell szüntetni és ilyenkor egy új vállalkozás végzi tovább ugyanazt a munkát.

Természetesen ilyenkor a domain nevekre is szükség van. Ha valószínűleg ez névváltozással is járt, akkor egy újat kell létrehozni és a régit átirányítani. Ha a név nem változik vagy a domain nem a névhez, hanem tevékenységhez, termékhez vagy egyébhez kapcsolódik, akkor nem szabad elfeledkezni a domainek átregisztráltatásáról!

Egyik ügyfelünk került most olyan helyzetbe, hogy eladta a régi céget, és egy új cég viszi tovább ugyanazt a tevékenységet (külföldi márka magyarországi képviselete). Most derült ki, hogy a domain még a régi cég nevére van regisztrálva, akitől most már nem tudnak lemondó nyilatkozatot szerezni.

Bár vélhetően a problémával ritkán találkozol, de ha egyszer ilyen helyzetbe kerültök, akkor jusson eszetekbe, hogy milyen domain neveitek vannak és gondoskodjatok róla még időben!

1 Response to “Cégváltozás”


  • Azért nem nehéz megtippelni, hogy a domain-név nem volt túl jól bejáratott, és nem hozhatott túl sok hasznot. Egy értékes dolgot ritkán felejt el az ember.
    Lehet, hogy nem a legjobb megoldás, de kisebb, induló cégeknél, illetve ötleteknél én azt szoktam javasolni, hogy személyhez (a többségi cégtulajdonoshoz) kötődjön a domain-név. Természetesen ez sem mindig előnyös, de később még mindig egyszerű átvezetni a cégre- ha pedig az eladásra kerül, akkor sincs baj a névvel.

Leave a Reply