Számítógépes munka veszélyei

Hirbehozo hívta fel a figyelmemet a Google blogjában egy bejegyzésre, ami az RSI (Repetitive Stress Injury – ismétlődő stresszből származó megbetegedés) veszélyeit írja le.
Nektek is érdemes erre a számítógépes munkát végzők esetében odafigyelni.

A Hirbehozon is található tippek a megelőzéshez:

  • Tarts legalább 5 perces szünetet minden 30-45 percben!
  • Nyújtsd ki a karodat, kézfejedet, nyakadat, és a hátadat ezekben a szünetekben!
  • Egyenes testtartás – még a kanapén ülve, laptop előtt is.
  • Munkaállomásodat vizsgáld felül – a szék, monitor, billentyűzet, egér, laptop megfelelő beállítása, elhelyezése. A billentyűzet és az egér időszakos cseréje.
  • Ne tapadj a monitorra! És ne felejts el pislogni!
  • Ha nem szükséges, ne használjd a számítógépet. A netezés, játék, e-mailezés és üzenetküldés nem pihenés!
  • Ha mégis fájdalmaid vannak, fordulj orvosodhoz, aki nyilván csuklószorítót, jegelést, gyulladáscsökkentőt, és legelsősorban pihenést fog ajánlani. Ne halogasd!

És ne felejtsd, a vezetőnek feladata a munkatársak számára megteremteni a megfelelő munkavégzés lehetőségét!

1 Response to “Számítógépes munka veszélyei”


Leave a Reply