Telefonos felmérés

Ma megint egy telefonos felmérést szerettek volna velem készíteni. Azon túl, hogy ebből (is) majdnem minden napra jut egy, most inkább térjünk ki a veszélyeire.

Mi köze van egy ismeretlennek (még akkor is, ha egy ismert közvélemény kutató cégre hivatkozik, amit persze nem lehet eldönteni, hogy igaz-e vagy nem), hogy milyen a mi informatikai rendszerünk! Senkire nem tartozik, hogy milyen operációs rendszer van a szerverünkön, hogy mit használunk a munkaállomásokon, hogy milyen az internet kapcsolatunk, hogy mennyi gépünk van, stb! Bár ezek egy részét egyéb módon is könnyen meg lehet szerezni, ezek akkor is BIZALMAS INFORMÁCIÓK! Miért adjuk ki ezeket könnyen, telefonon egy állítólagos közvélemény kutatásra?

Legjobb bevezetni, mint “céges rendszabály”, hogy “Telefonos közvélemény kutatásra nem válaszolunk.” Így az sem fordulhat elő, hogy esetleg olyan munkatárstól kérdeznek, aki nem is méri fel, hogy kiadható-e egy adott információ vagy sem.

UI: Megkérdeztem, hogy “mi a jó Nekem abban, ha válaszolok a kérdésekre?”! Erre annyi választ kaptam, hogy “segítem az ő munkáját”. Miből gondolják, hogy erre van 10-15 percem??? Ez igaz persze a nem informatikai jellegű felmérésekre is, de az már nem ide tartozik…

0 Responses to “Telefonos felmérés”


  • No Comments

Leave a Reply