VoIP a gyakorlatban

A tegnapi elmélet után, tekintsünk át egy-két gyakorlati alkalmazási lehetőséget:

A VoIP szolgáltatáshoz társulhat rendes behívószám is! Ha ez a szolgáltató egy magyar, akkor a behívó is valószínűleg magyar. Ha amerikai, akkor a szám is amerikai. (Természetesen egyes szolgáltatók nyújthatnak egyéb országban működő behívót is.) A telefon viszont ott fog csörögni, ahol az internetre kapcsoltuk! Tehát egy budapesti hívószám csöröghet Londonban is. Vagy a Te cégednek is lehet amerikai hívószáma, ami a budapesti irodában csörög! A lehetőségek korlátlanok! Túl azon, hogy általában a VoIP vonal percdíjai lényegesen kedvezőbbek a hagyományos vezetékes vagy mobil percdíjaknál, az egy szolgáltatóhoz tartozó előfizetők egymást ingyen hívhatják.

Ezek alapján egy-két gyakorlati tipp:

– Egy külföldi leányvállalatodnak lehet budapesti hívószáma. Vagy nektek lehet egy külföldi.
– Két telephelyed között a hívás ingyenes lehet! (Megfelelően konfigurált telefon alközponttal még fel sem tűnik a munkatársaknak, hogy a hívott fél más városban van.)
– Külsős munkatársak (pl: távmunkások) egy telefon melléken keresztül hívhatóak.
– Ha van egy cég, akivel sokat beszéltek, akkor meg lehet oldani, hogy egymással ingyen beszéljetek.
– Külföldi nyaralás alatt is hívható vagy a szokásos telefonodon. Vagy az irodai mellékedet át tudod irányítani!
– Akár meglévő fővonaladat is át tudod irányítani egy másik telephelyre vagy országba.

Majd még gondolkodom… ha valakinek van ötlete írja meg!

1 Response to “VoIP a gyakorlatban”


  • Magyar hívószámot online vásárolhatsz VoIP előfizetésedhez, ami csenghet MSN Messengeren, GoogleTalk.on vagy ismert SIP szolgáltató készülékén, esetleg Asterisk PBX rendszeren. Az aktiválási idő maximum: 24 óra, 9 magyar körzetszám, rugalmas váltás VoIP szolgáltatók közt.

Leave a Reply