Már nem létező felhasználók

Amikor új felhasználó érkezik egy céghez, akkor el kell készíteni a hálózati belépéshez a felhasználónevét, jelszavát; e-mail postafiókját; a hálózaton a saját mappáit, stb.

Viszont, amikor elmegy, akkor azt már ritkán jelzik az informatikai szolgáltató cég felé, ezért ezek törlése gyakran nem történik meg. Miért nem jó?

– Egyrészt biztonsági probléma, hogy régi jelszavakkal be lehet még lépni a rendszerbe.
– Másrészt minden felesleges felhasználó, felesleges munkát jelent, amikor a rendszerhez kell nyúlni.
– Továbbá a felhasználó saját filejai feleslegesen foglalják a helyet.
– Esetleg többletköltséget is okozhat, például ha az internet szolgáltatónak fizetett díj függ a postafiókok számától.
– Nem beszélve arról, hogy ezekre a nem élő e-mail címekre is érkezhet a cégnek fontos levél.

Figyeljetek oda, hogy a távozó kollégák után a “takarítás” is legyen elvégezve!

0 Responses to “Már nem létező felhasználók”


  • No Comments

Leave a Reply