Mi az a SEO?

Ma megint egy nem igazán számítástechnikai kérdést kaptam, inkább marketinghez kapcsolódik, de miután már ezt is többször kérdezték Tőlem, inkább itt válaszolok és ezentúl csak a linket kell majd küldenem.

> Kedves András!
> Mi az a kereső optimalizálás? Kell ez nekünk?

A kereső optimalizálás célja egy web oldal olyan kialakítása, hogy az a keresőkben, adott kulcsszavakra, a találati listán jó pozíciót érjen el.

Az interneten számtalan lista található, hogy mit érdemes tenni a kereső optimalizálás érdekében. Íme a legáltalánosabb ötletek:

Elérhetőség – megbízható szolgáltatót kell választani. Ha az oldalad nem elérhető, akkor az nincs is!

Áttekinthető arculat – nem csak a keresőkre, de az emberi látogatókra is oda kell figyelni! A bonyolult oldal, “elrejtheti” a látogatóknak szánt információt.

Oldal mérete – minél kisebb az oldal mérete, annál gyorsabban töltődik be! Nem szabad elfelejteni, hogy még mindig nem mindenkinek van szélessávú kapcsolata.

Inkább szöveg, mint grafika – a grafikán található szöveget a keresők nem tudják értelmezni, így arra keresni sem lehet!

Fájlnevekben a kulcsszavak – fájl és mappa nevek tartalmazzanak kulcsszavakat. (Ha az oldal a Tiramisu receptjéről szól, akkor a fájl neve legyen tiramisu-receptje.html!)

Kötőjelek használata – a keresők a kötőjeleket ( – ) úgy kezelik, mint a szóközt. Az aláhúzást ( _ ) úgy kezelik, mintha nem lenne ott. (Tehát a tiramisu-receptje.html-t “Tiramisu receptje”-ként, a tiramisu_receptje.html-t “TiramisuRecepje”-ként értelmezik.)

Cím – minden oldal tetején legyen cím! A címben legyen (maximum 8-10) kulcsszó is!

Leírás (description) META tagok – sokan úgy gondolják, hogy a META tagokat már nem használják. A keresők egy része a találati listában ezt jeleníti meg, így érdemes egy maximum 100-150 karakterben ezt kitölteni (sok kulcsszóval, teljes mondatban).

Kulcsszó (keyword) META tagok – már ritkán használják a keresők, de azért érdemes kitölteni. Maximum 20 kulcsszó, szóközzel elválasztva.
 
Címsor (heading) tagok – ahol lehetséges célszerű használni és a megfelelő struktúrát kialakítani. (H1-gyel kezdeni egy oldalt, utána szöveg vagy grafika, majd a H2 tag, stb.)

Több szöveg, mint HTML formázás – egy oldalon több szöveg legyen, mint HTML információ.

Tartalom – minél több, annál jobb! A legbiztosabb SEO módszer, a tartalmas, eredeti tartalmú oldal!

Gyakran bővülő tartalom – a gyakran frissülő oldalakat a keresők gyakrabban látogatják.

Népszerű oldalak – azok az oldalak, amelyekre sok link mutat, jobb helyezést érnek el a találati listákon. (Ehhez pedig olyan tartalom kell, amire érdemes másoknak hivatkozni.)

Nem működő linkek – sem a keresők, sem az emberi látogatók nem szeretik a nem működő linkeket.

Forgalom nyomon követése – a látogatottsági statisztikákat folyamatosan figyelni kell (olyan legyen, ahol látszik, hogy milyen kulcsszavak alapján találtak az oldalra) és ezen információk alapján javítani az oldalt.

NEM ÉRDEMES TRÜKKÖZNI – ha valami nem hangzik etikusnak, akkor ne használjátok! Ha nem segíti a látogatókat, akkor ne csináljátok!

Ahhoz, hogy a keresőkön keresztül ránk találjanak, a kereső motorok figyelmét fel kell hívni a cég web helyére, regisztrálni kell a keresők megfelelő oldalán. (A www.huweb.hu/urlreg oldalon egyszerre több keresőbe is lehet regisztrálni.) Utána türelmesnek kell lenni, mert 4-6 hét is eltelhet, amíg a céged web helye bekerül az adatbázisba. Egy jó tanács: az oldalad csak egyszer regisztráld, mert a keresők nem szeretik az újraregisztrációt!

És ne feledd, a munka ilyenkor nem ér véget, folyamatosan kell a tartalmat bővíteni, frissíteni!

0 Responses to “Mi az a SEO?”


  • No Comments

Leave a Reply